Legyen az archicentrum a kezdőlapom


Regisztrálok és feliratkozom az archicentrum hírlevelére

2020.05.26.

Keresés

Termékcsoportok

Ügyfeleink bemutatása

CAD csomópontok

CAD elemtár

GDL objektumok

Termékadatlapok

Segédprogramok

Alkalmazási útmutatók

Textúrák

Referenciaképek

Prospektusok

Árlisták


Akciók



  Belépés
Loginnév:
Jelszó:
 
Regisztráció
Elfelejtette jelszavát

Szolgáltatásaink

Tartalom hozzáadása

Link hozzáadása

Kapcsolat velünk

FAQ





Közbeszerzésen indulna?
Bízza profikra a papírmunka nehezét! Ajánlattevők teljes körű közbeszerzési képviselete: TriCSÓK Kft.
Problémamentes közbeszerzés!


   Hírek   Eseménynaptár   Linkek   Törvénytár   Intézmények   Pályázatok   Szoftverek   archicentrum




A nagy emelés - Óriásdaruk dolgoznak a TVK óriásberuházáson

Bemutatjuk - 2003-10-24 16:23:37


 cikk elküldése  |    cikk nyomtatása


Egy 340 tonnás nagykészülék beemelése zajlott a közelmúltban a Tiszaújvárosi Vegyi Kombinát építésén. A Magyarországon eddig példa nélkül álló emelést három óriásdaru végezte.

2002. decemberében kezdődött a Tiszaújvárosi Vegyi Kombinát petrolkémiai ágazatának bővítése. Az Olefin-2 elnevezésű projekt keretében valósul meg egy olefingyár, amivel a jelenlegi kapacitás csaknem a duplájára emelkedik. A polietiléntermelés növeléséhez szintén új üzemet építenek, és ezen kívül a beruházás tartalmazza egy belső erőmű telepítését is. A magyar ipar elmúlt huszonöt évének legnagyobb beruházásának számító TVK bővítés összértéke 430 millió euró.
Az előzetes pályázatokon az olefingyár nagykészülékeinek és berendezéseinek beemelését a debreceni székhelyű KEMAD Építőgép Szolgáltató és Kivitelező Kft. nyerte el. A cég kifejezetten emelőgépekre specializálódott, teleszkópgémes autódaruikkal, torony- és lánctalpas daruikkal számos speciális emelési feladatot oldottak már meg.


A húsz nagykészülék, a három kolonna és a kemence 80 tonnás elemeinek emeléséhez a KEMAD nemrégiben egy 350 tonna teherbírású Liebherr LR 1350/1 típusú lánctalpas darut vásárolt, amelyik jelenleg Közép-Európa legnagyobb és legkorszerűbb gépének számít.
A 205, 305 és 340 tonna tömegű kolonnák esetében még ez is kevésnek bizonyult. Alvállalkozó bevonására volt szükség, és mivel Magyarországon, valamint a környező országokban nem áll rendelkezésre ekkora emeléshez szükséges daru, ezért egy német alvállalkozót, a RIGA MAINZ GmbH-t keresték meg. A Németországból érkező daruk és a kiegészítő járművek közúti szállítása nem kevés logisztikai szervezést igényelt, ugyanis több mint 80 kamion hozta őket Tiszaújvárosba.

A Magyar Építő Fórum a legnagyobb, a 340 tonnás kolonna emelésén volt jelen. Az üzemben előregyártott 4 m átmérőjű és 88 méter hosszú acéltornyot 80 tonnás darabokban szállították a TVK területére. A végleges beépítési helyétől körülbelül 500 méterre a földön összeszerelték, elvégezték a szükséges ellenőrzéseket és nyomáspróbákat, majd a német alvállalkozó 24 kerekes szállítójárműveivel vitték az emelés helyére.
A két óra alatt lezajló emelést körülbelül egyéves előkészítő munka előzte meg, amelynek során a szakemberek számítógép segítségével modellezték a darumozgásokat. A kolonnát úgy kellett méretezni, hogy elbírja az emelés során keletkező többlet igénybevételeket. Az emelőfüleket a talptól 53 méterre, az acélhenger palástján helyezték el, ami által csökkenteni lehetett a szerkezetre ható hajlító-igénybevételeket, és kisebb gémmagaságokkal lehetett dolgozni. A készülék nem sérülhetett, tervezőknek arra is figyelni kellett, hogy a terhelés alatt alakváltozó gémfejek ne érjenek hozzá a palásthoz.

Az emelést három daru végezte. A RIGA MAINZ GmbH 750 tonna teherbírású Liebherr LRD 1750 típusú lánctalpas és LGD 1800 típusú autódaruja (800 tonna teherbírás) a paláston elhelyezett emelőfüleknél ragadta meg a 88 méteres acélmonstrumot, és fokozatosan emelte függőleges helyzetbe. Eközben a KEMAD lánctalpas daruja a torony alját kissé megemelve araszolt az előkészített fogadószerkezet felé.
Galgóczi Lajos, a KEMAD ügyvezetője lapunknak elmondta, hogy kezdetben autódarus emelést terveztek, miközben a kolonna alját egy billenőkeretes jármű kísérte volna. Mivel ebben az esetben nehezebben megvalósítható az autódaruk szinkronemelése, és a folyamat végén a kocsira jutó terhelés annyira megnövekedhet, hogy a kísérőkocsi ekkora igénybevételt nem biztos, hogy kibírna, végül a biztonságos lánctalpas kísérődarus emelés mellett döntöttek.

Forrás: Magyar Építő Fórum


A rovat további cikkei

Nagydíjat ért a Murexin hazai fejlesztése
Jelentős tetőkárokkal búcsúzott az idei nyár is
A Várépítő pályázat idei 16 nyertese közül elsőként a Tác-i Integrált Autista Gyermekeket Foglalkoztató Ház tetője szépült meg
EQUITONE szálcement homlokzatok az építészetben Pályázat építészek és építészhallgatók számára
Megjelent az Építési Piaci Prognózis 2017 idei frissítése
Csendes pihenő?
Rovataink

Magyar Építő Fórum hírei
Építőipari hírek
Gyártói hírek
Bemutatjuk
Szakmai szervezetek
Tippek, ötletek



Hirdetés










archicentrum | Médiaajánlat | | Adatvédelmi alapelvek | Kapcsolat velünk
copyright Interart Consulting Kft. 2002-2020. www.archicentrum.hu
Jogi képviselőnk: Dr. B. Horváth Ágnes ügyvéd, Budapest